Blame view
subject/MOOC.md
1.54 KB
508916cb2 Update ideas |
1 2 3 4 |
Comparaison de MOOC =================== MOOC complétés : |
e7462cb36 Update list of ta... |
5 |
- Game Theory, Stanford, dropped |
508916cb2 Update ideas |
6 7 8 9 |
- HRP258 Statistics in Medicine, Stanford, 71% - EDUC115N How to Learn Math, Stanford, 2% - An Introduction to Global Health, Coursera, 59% - SciWrite Writing in the Sciences, Stanford, 86% |
e7462cb36 Update list of ta... |
10 11 12 |
- Video Games and Learning, Coursera, dropped - Epidemics - the Dynamics of Infectious Diseases, Coursera, 80% - Think Again: How to Reason and Argue, Coursera, 97.5% |
ed1d92b89 Update MOOC status |
13 14 15 |
- DB Introduction to Databases, Stanford, 100% - Critical Thinking in Global Challenges, Coursera, dropped - An Introduction to Computer Networks, Stanford, dropped |
74e434b7d Update MOOC progr... |
16 17 |
- Design and Interpretation of Clinical Trials, Coursera, 98% - High Performance Scientific Computing, Coursera |
508916cb2 Update ideas |
18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 |
Critères : - durée et quantité de vidéos : 5 à 10 de 5/10/15 minutes par semaine - contenu des vidéos - caméra sur l'intervenant - diaporama - annotations en directes (avec une tablette) - animations graphiques élaborées - fréquence des évaluations - pendant les vidéos (toutes les 5/10 minutes) - à la fin de chaque vidéo - à la fin de chaque leçon/semaine - à la fin du module (et/ou à mi-parcourt) - méthodes d'évaluation - quiz - auto-évaluation ou réponse toujours correcte - réponse libre avec moteur spécifique - évaluation par les pairs |
9c1f74c29 Update MOOC speci... |
37 |
- investissement personnel : 2 à 10 heures par semaine |
508916cb2 Update ideas |
38 39 40 41 |
- fréquence des annonces/bilans : hebdomadaire - lecture rapide et/ou sous-titre - documents supplémentaires (lectures obligatoires, complémentaires, récapitulatives) |